سرخط خبرها

نگاهی به نمایش «سلطان صاحبقران» که توسط کار اولی‌ها روی صحنه رفته است

  • کد خبر: ۲۰۰۶۳۷
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
  • ۱
نگاهی به نمایش «سلطان صاحبقران» که توسط کار اولی‌ها روی صحنه رفته است
اجرای نمایش «سلطان صاحبقران» که پیش از شهادت حضرت فاطمه (س) پایان یافته بود، به دلیل استقبال مخاطبان، از فردا، ۲۸ آذر، اجراهایش را از سر می‌گیرد.

شهرآرانیوز، اجرای نمایش «سلطان صاحبقران» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین الهی، روی صحنه پردیس تئاتر مستقل، ادامه می‌یابد. این نمایش که اجرای آن، پیش از شهادت حضرت فاطمه (س) پایان یافته بود، به دلیل استقبال مخاطبان، از فردا اجراهایش را از سر می‌گیرد.

نگاهی به نمایش «سلطان صاحبقران» که توسط کار اولی‌ها روی صحنه رفته است

این نمایش در سبک تاریخی است و کش مکش‌های دربار را به صورت نوین و کمدی در آورده است اما هیچ شباهتی با حقایق داستان‌های تاریخی ندارد و تنها از نام برخی اشخاص تاریخی از آن استفاده شده است.   

امیرحسین الهی درباره ایده شکل‌گیری تئاتر سلطان صاحبقران اظهار کرد: تئاتر سلطان صاحبقران اولین تجربه حرفه‌ای من بر روی صحنه به حساب می‌آید. حدود ۸ سال، در فضا‌های مختلف تئاتری آموزش دیده و تجربه کسب کردم.

وی افزود: ایده این متن، حدود یک سال و نیم پیش در ذهن من جرقه خورد و در این مدت به متن نمایش پر‌وبال دادیم و ۸ ماه پیش، اعضای تیم رو انتخاب و دور هم جمع شدیم و تمرینات تئاتر سلطان صاحبقران آغاز شد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: این تئاتر بسیار تجربه شیرین و سختی برای من به شمار می‌آید. زیرا اجرایی کردن این نمایش تاریخی به دلیل نبود منابع جهت الهام گرفتن خصوصا در مشهد بسیار دشوار و با محدودیت همراه بود.

نگاهی به نمایش «سلطان صاحبقران» که توسط کار اولی‌ها روی صحنه رفته است

این کارگردان با بیان اینکه ایده‌های جدیدی وجود دارند، اما بعد از پایان نمایش سلطان صاحبقران آن‌ها را در ذهنم می‌پرورانم، گفت: تعدادی از بازیگران، موزیسین‌ها، عوامل اجرایی، کار اولی هستند و تئاتر سلطان صاحبقران اولین کار و تجربه آن‌ها به حساب می‌آید. در واقع تیم افراد با تجربه و افرادی که شور و شوق کار اول در آن‌ها وجود دارد، تشکیل شده است. به عقیده من، ترکیب این تیم خوب و اثرگذار بود که ما توانستیم با همه مشکلات، تئاتر خوبی را به نمایش بگذاریم.

استقبال خوب مردمی

در ادامه مدیر روابط عمومی تئاتر سلطان صاحبقران نیز درباره استقبال مردم از این تئاتر اظهار کرد: تئاتر ما، ۱۱ شب برای مردم این نمایش را  بر روی صحنه برد و حتی در این بین بلیط اضافه بر ظرفیت سالن نیز فروخته شد.

غزل زهرایی در ادامه افزود: با استقبال بی‌نظیر مخاطبین رو‌به‌رو  شدیم. به عنوان تیمی که هشتاد درصد کادر، کار اولی هستند؛ تجربه بسیار لذت‌بخشی بود و بسیار خرسندم که این نمایش مورد حمایت مردم شهرم قرار گرفت. در هفته‌های اخیر حدودا ۱۵۰۰ نفر تماشاگر به تماشای این نمایش نشستند که با توجه به جامعه آماری تئاتر مشهد، فوق‌العاده بود.  

نگاهی به نمایش «سلطان صاحبقران» که توسط کار اولی‌ها روی صحنه رفته است

وی تصریح کرد: مخاطبین ما از هر بازه سنی حضور داشتند و همه سنین با این نمایش ارتباط برقرار کرده بودند. این برای یک نمایشنامه، کار بزرگی بوده که توانسته همه سنین را  راضی نگه داشته و آن‌ها را جذب کند. همچنین با توجه به اینکه چه‌های تیم هم دانشجو هستند، برای قشر دانشجو از ابتدای نمایش تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفتیم  که دانشجو‌ها می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.  

نمایش «سلطان صاحبقران» از فردا، ۲۸ آذر، تا ۳ دی روی صحنه پردیس تئاتر مستقل خواهد بود.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
غزل
France
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
کاش شهرداری و سازمان‌های مرتبط بیشتر و بیشتر از کارهای نمایشی خصوصا کار اولی‌ها حمایت کنند، حمایت مسئولین قطعا مسیر رو برای این جوانان پر انگیزه، هموارتر می‌کند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->